door Kliknieuws op 20-nov-09 14:53
origineel berichtVEGHEL – Gerard de Kock regeert komend carnavalsjaar over Kuussegat! Hij werd vrijdagavond onthuld tijdens de tweede hofzittingsavond. Prins Gerard d’n Twidde krijgt gezelschap van adjudanten Twan Sigmans en Emiel Barten.
Gerard de Kock (43) is in het dagelijks leven directeur bij uitzendbureau Otter-Westelaken. Hij is al 19 jaar getrouwd met Debbie van Cuijk, een knoeris van origine. Samen hebben ze vier kinderen. Hun ‘klavertje vier’ bestaat uit Malu, Babs, Meike en Joes. Carnaval loopt als een rode draad door het leven van Prins Gerard d’n Twidde: “Carnaval is echt een traditie waar ik mee ben opgegroeid. Een geweldig feest. Gerard is erg druk in het sociale leven. Hij houdt van golfen, fietsen, joggen, voetballen in het Dreamteam van Blauw Geel’38, aan zijn huis aan de Stationsstraat klussen, stappen bij De Gouden Leeuw, coachen bij hockeyvereniging Geel-Zwart en vooral: genieten van het leven. Ook is hij actief binnen de business club van Blauw Geel. “Ik ben supertrots om gevraagd te zijn. Het antwoord was dan ook snel gegeven!”, aldus de opgetogen Prins. “We maken er dit jaar een fantastisch carnaval van! Met Twan en Emiel als mijn adjudanten kan dat ook niet anders. En wat te denken van hun ega’s en kids… super! Na prins Jeroen d’n Urste gaan wij heel Kuussegat op z’n kop zetten. We doen ‘t gèr!”
Adjudant Twan Sigmans (39) is al sinds 2003 lid van de Raad van XI. “Dit jaar is mijn laatste jaar in Raad van XI. Ik kon het me niet mooier wensen dan dat laatste jaar als adjudant in te gaan.” Twan is getrouwd met Heidi en heeft drie kinderen: Noud, Lynn en Harm. In het dagelijks leven is Twan, samen met zijn zwager Maikel, eigenaar van zeilmakerij / recreatiegroothandel Marvella, gevestigd in Veghel. Hij houdt van kamperen en is als trotse vader wekelijks op het voetbal- en hockeyveld te vinden om Noud en Lynn aan te moedigen.”
De andere adjudant, Emiel Barten (43) woont al zijn hele leven in Kuussegat. Hij is 13 jaar getrouwd met Nicole, die al 25 jaar zijn beste maatje is. Ze hebben samen twee dochters: Lynn en Lois. Emiel is al twintig jaar werkzaam bij een meubelproducent in Schijndel. “Mijn ouders hebben mijn broer René en mij het carnavalvirus meegegeven”, vertelt Emiel, die al sinds zijn zesde bevriend is met Prins Gerard. Zijn vrije tijd besteedt Emiel onder andere aan het gezin, fitnessen, zwemmen en uit eten.