door Kliknieuws op 20-nov-09 00:57
origineel berichtVEGHEL – Voor Prins Jeroen d’n Urste van Kuussegat is het sprookje voorbij! Donderdagavond werden hij en zijn adjudanten Pieter en Robbert opgenomen in de club van Oud Prinsen en Adjudanten (OPA’s). Dat gebeurde tijdens de eerste van drie spetterende hofzittingsavonden in sporthal De Beemd.
Jeroen van den Akker ging zoals hij precies een jaar geleden was gekomen, onder de klanken van de Indische waterlelies. Hun eigen partners maakten het trio duidelijk dat het sprookje nu écht over is. “Jammer”, aldus oud-Prins Jeroen. “Maar… onze pakken gaan in de mottenballen zodat we over vijftig jaar het trio van Joachim en Anna kunnen worden!” Van den Akker vertelde de zaal enorm genoten te hebben van het afgelopen carnavalsjaar. “Ik heb het súper gehad. Dit zal ik echt nooit meer vergeten!”
Edwin van den Boom, voorzitter van cv. De Kuussegatters complimenteerde het trio met het geweldige jaar. “Het enthousiasme droop er vanaf. We hebben van jullie genoten”, blikte Van den Boom terug. Hij bestempelde Jeroen als een ondeugende Prins; Pieter was de ‘duurste adjudant ooit’, omdat hij vier veren versleet en Robbert werd nog één keer geplaagd met het feit dat hij een keer beige sokken droeg onder zijn smoking.
Nadat voor de allerlaatste keer het Prinsenlied was gezongen was het tijd om Jeroen, Robbert en Pieter van hun versierselen te ontdoen. Mies Jonkers had de eer om zijn schoonzoon op te nemen bij de OPA’s. “Bijzonder dat ik als OPA binnen vijf minuten mijn schoonzoon OPA kan maken. Dat zullen niet veel mensen mij nadoen”, stelde Jonkers lachend.